Cikkek

Home / Cikkek
A közlekedés szervezése, mint szolgáltatás

A közlekedés szervezése, mint szolgáltatás

Közösség, Partnerek, wazer
Az alábbiakban közöljük Pieter Morlion – Traffic management as a service cikkének a fordítását. Rendkívül értékes gondolatokat fogalmaz meg egy minden szegmensre kiterjedő, komplex közlekedési rendszer kialakításáról, amely képes lesz kiszolgálni az okos városok és azok lakosainak igényeit. A cikk aktualitását mi sem jelzi jobban, mint hogy januárban fogadta el a Fővárosi Közgyűlés Budapest smart city jövőképét. Íme: Napjaink közlekedési központjainak többsége nem képes megfelelni a közlekedés és mobilitás gyorsan változó kihívásainak. Az információ szétosztottsága miatt a felelős közlekedési szervek elveszthetik a kontrollt a saját területük felett. Ahhoz, hogy a hiányzó láncszemek a helyükre kerüljenek, Spotify-módra át kell tervezni a közlekedés-menedzsmentet, legyen az is egy felhőalapú szolgáltatás, ahol partnerségben különféle szolgáltatókkal egy egységes megoldást tudunk nyújtani a kihívásokra. Nyilván már mindenki észrevette, hogy a közlekedési iparág jelenleg nagy átalakuláson megy…
Bővebben
Egy élhetőbb Belvárosért

Egy élhetőbb Belvárosért

Elemzés, Közösség, wazer
Folytatjuk a Waze adatainak elemzését, most a belváros kerül sorra, azon belül is Újlipótváros, amely rengeteg figyelmet kapott az utóbbi időben, mivel igen gyakoriak arrafelé a balesetek. Újlipótváros adatait az alábbiakban két szomszédos, hasonló méretű belvárosi területtel – az V. kerülettel és Terézváros egy részével – vetjük össze, majd egy aktuális nyugat-európai példa kapcsán a megoldási lehetőségekről gondolkodunk. [caption id="attachment_3238" align="aligncenter" width="640"] fehér - Újlipótváros, sárga - V. kerület, zöld - Terézváros[/caption]   Miért van sok baleset Újlipótvárosban? Ez számos okra visszavezethető, az első problémát már ránézésre is láthatjuk a térképen. A szomszédos kerületekhez képest Újlipótvárosban rengeteg a szűk, egyenes utca, majdnem kétszer annyi a kereszteződés. Alapvetően lakóövezet, de belvárosi elhelyezkedése miatt sok az üzlet, amely az autósforgalmat is befolyásolja. Az V. kerületből a Lehel tér felé tartó autósok sokszor…
Bővebben
Videófelvétel készítése a Waze-ben

Videófelvétel készítése a Waze-ben

Alkalmazás, wazer
Most épp az iOS felhasználóknak kedveskedett egy újdonsággal a fejlesztői csapat, megjelent a képernyőkép és hang videórögzítése a Waze-ben. Ez a funkció elsősorban hibakeresési és rögzítési célokat szolgál, de akár másra is használhatjátok, a lényeg, hogy mostantól ez is lehetséges!   Videókészítés előcsalogatása   Ahhoz, hogy videót tudjunk készíteni, először is DEBUG (hibakeresés) módba kell belépnünk. Nyisd meg a keresőt, írd be, hogy 2##2, nyomj egy keresést, és már készen is vagy (okézd le a popup üzenetet). Innentől kezdve, ha apphibát látunk (mondjuk rossz a kép, nincs térkép, vagy bármi), akkor a jobb alsó sárga Jelentés, majd Debug gombra kattintva el is tudjuk küldeni a naplófájlokat a központnak. Ha figyelmesek vagytok, a Jelentés gombon legalul középen megjelent a videókészítés ikonja is, itt lehet elindítani és leállítani a videófelvételt. Indításkor megkérdezi,…
Bővebben
Balesetek az M0-n és a Flórián téren

Balesetek az M0-n és a Flórián téren

Elemzés, Közösség, wazer
Nagyon örülünk annak, hogy népszerű a Ferihegyi repülőtérre vezető gyorsforgalmi útról írt cikkünk, többen megjegyeztétek, hogy szívesen olvasnátok hasonló témájú írásokat. Folytatjuk az adatelemzések sorát, ezúttal az M0 autóúton történt balesetek részleteibe tekintünk be kicsit mélyebben, majd megpróbáljuk kideríteni, hogy mi történt a Flórián téren az elmúlt két évben. Az M0 adatai Ahogyan az előző cikkben is, az adatok az általatok a Waze-ben jelentett balesetek számát mutatják az érintett útszakaszon 2015 márciusától 2017. február végéig, azaz az elmúlt két év leforgása alatt. Ha tüzetesebben szemügyre vesszük az adatokat, látható, hogy itt nem jelenik meg ugyanaz a típusú szezonalitás, mint a gyorsforgalmin. Ez nem meglepő, hiszen az M0 egy Budapestet elkerülő autóút, elsősorban a város forgalmi terhelésének csökkentésére szolgál, míg a repülőtérre vezető út egy jellegzetes ütőere a városnak, amin keresztül minden nap érkeznek…
Bővebben
A Waze életeket menthet

A Waze életeket menthet

wazer
A European Emergency Number Association, amely az európai országok segélyhívó szolgálatainak egyesülete, partnerségi megállapodást kötött a Waze-zel. Az együttműködés első lépcsőjeként négy országot keresnek, ahol pilot keretében meg tudják nézni, hogy mekkora segítséget jelenthet a Waze a mentésirányítási rendszerekben az alábbi területeken: 1. Baleseti értesítés Amikor balesetet jelent bárki a Waze-ből, a jelentésről azonnal értesül a mentőszolgálat, és a jelentés GPS koordinátája azonnal rendelkezésre áll. Amennyiben többen vannak a környéken, és nagyobb a baleset, a jelentés is biztosabb, és akár azelőtt elindítható egy mentőgépjármű a helyszínre, hogy a telefonos 112/104 hívás befutna. Amennyiben megerősítést nyer, nem kell magyarázni, hogy hol van a baleset, tudni fogják. Hogy ez mennyire hatékony? A cikk második feléből kiderül. 2. Waze útvonaltervezés Persze tudjuk, hogy a mentők - kis fenntartásokkal, de gyakorlatilag - bárhol el…
Bővebben
Balesetek a Ferihegyi gyorsforgalmin

Balesetek a Ferihegyi gyorsforgalmin

Elemzés, Közösség, wazer
2016. december 2-tól megváltozott a sebességkorlátozás a Ferihegyi repülőtérre vezető gyorsforgalmi úton. Miért is kellett a sebességhatárokat lecsökkenteni? A Budapest Közút közleménye szerint azért, mert sokan lassabban mentek a megengedettnél, ezért sok volt arrafelé a baleset, ezért úgy döntöttek, hogy menjen inkább mindenki lassabban. Vajon sikerült elérni a célt? Megnéztük a Waze adatait. Mi a baj a gyorsforgalmival? Ha eltekintünk attól, hogy egy tizedakkora terhelésre tervezett, két oldalt teljesen lehatárolt, menekülési lehetőségtől mentes, több kilométeres, kétszer egy sávos, baromi szűk, 50/70/90 váltakozású útszakaszról beszélünk, akkor semmi. Az agglomerációból és a reptérről a belvárosba, valamint visszafelé tartó autósok mindennapi orosz rulettje, hogy beáll-e ma, vagy sem, rendszerint a balesetek a gyorsforgalmin igen súlyosak szoktak lenni, további több ezer autós késik el balesetkor a munkahelyéről, kényszerül teljesen telített terelőutakra, és mindenki a…
Bővebben
Scroll Up