Cikkek

Home / Cikkek
Amíg Waze lesz, azt fogom használni

Amíg Waze lesz, azt fogom használni

Alkalmazás, wazer
A Waze miatt eddig egy hónappal többet tölthettem a szeretteimmel ahelyett, hogy a kocsimban araszolnék a forgalomban. Ezt hogy csinálja? Jól tervez útvonalat, ebbe próbálunk most kicsit betekinteni. Bármilyen egyszerűnek is tűnik a kérdés, ez a legnehezebb, legkomplexebb és tulajdonképpen legtöbbet változó területe a Waze-nek. Mi a Waze célja? A Waze küldetése, hogy naponta 5 percet megspóroljon nekünk az utakon. Ezt a jelmondatot komolyan is gondolja, és a valóságban még ennél is többet nyerhetünk vele. A Waze a teljes rendszerét a közösségi navigáció céljába állította annak érdekében, hogy ez meg is tudjon valósulni. Mi kell ehhez? Ismerni a térképet, keresni rajta, ismerni a forgalmat, aztán lehet számolgatni, melyik a legjobb út. Na, haladjunk akkor lépésenként.   Ismerni a térképet A térképet a felhasználók rajzolják világszerte, ennek megfelelően másodpercenként változik. Utakat és helyeket…
Bővebben
Mikor jelents dugót a Waze-ben?

Mikor jelents dugót a Waze-ben?

Alkalmazás, wazer
A Waze alkalmazás lényege, hogy kerüli a dugókat, amennyire csak lehetséges. Igen ám, de hogyan teszi ezt? Honnan tudja, hogy dugó van? Természetesen tőletek, wazerektől. Erről szól most ez a cikk.   Mi az a dugó/torlódás? Ez az a kérdés, amire talán senkinek nem kell magyarázatot adni, hiszen mindenki találkozott már a jelenséggel az utakon. Persze az, hogy ki mekkora torlódást él meg dugónak, jelentősen különbözhet, hiszen mást jelent a dugó Budapesten, Los Angelesben, vagy éppen Jakartában. Órákban mérhető a különbség, nem percekben, így akár még szerencsésnek is mondhatjuk magunkat Magyarországon, hogy ritkán alakulnak ki órákig, esetleg napokig tartó torlódások.   Honnan tudja a Waze, hogy dugó van? Tőlünk tudja, akik használjuk az appot. Akár tervezel utat, akár nem, ha be van kapcsolva a Waze, akkor folyamatosan jelenti az áthaladási…
Bővebben
Mi az a Taxi-mód a Waze-ben?

Mi az a Taxi-mód a Waze-ben?

Alkalmazás, wazer
A szemfülesebbek talán már észrevették, hogy a Waze beállításaiban ki lehet választani a Taxi-módot a Jármű típusánál. De mire jó ez, miért van ott? Valószínűleg nem árulunk el titkot azzal, hogy ez a lehetőség a taxisoknak készült. Városainkban számos utcában van olyan korlátozás, amely csak a taxik behajtását engedélyezik (általában kiegészítve a helyi tömegközlekedési eszközökkel). Ezekre a helyekre a Waze az átlag autóst nem viszi be, csak azoknak engedélyezi az oda tervezést, akik a Taxi módot beállították. A beállítást az alkalmazásban a Navigáció/Jármű típusa pontban tudod megtenni.       Ezen felül a Waze folyamatosan fejleszti az alkalmazást és a térképet, így már el is kezdődött a "Taxi" típusú járművek forgalmi adatainak külön gyűjtése. Erre azért van szükség, mert a buszsávokon a taxisok a dugók mellett elhaladva gyorsabban elérhetnek a céljukhoz.…
Bővebben
Seatod van? Hamarosan Waze is lesz benne!

Seatod van? Hamarosan Waze is lesz benne!

Alkalmazás, Partnerek, wazer
Az új együttműködésnek köszönhetően az elkövetkező hetekben az összes Full Link multimédia felülettel ellátott Seat autóba bekerül a Waze. A Waze alkalmazás így ezekben nemcsak a telefon képernyőjén futhat majd, hanem a műszerfalon nagyobb képernyőn is vezérelhetővé válik. A Seat ügyvezetője, Luca de Meo így fogalmazott: "A Waze alkalmazás beépítése autóinkba egy lépés azon az úton, amelyben egy könnyen kezelhető, személyre szabott online rendszert hozunk létre és fejlesztünk az autózók számára." A Google Playen és az App Store-ban hamarosan elérhetővé válik a Waze ezzel kapcsolatos frissítése, valamint a Seat autók saját alkalmazása, a Seat Drive alkalmazás is frissülni fog, amely Android 5.0 (Lollipop), és újabb, valamint iOS rendszerű telefonokon fut, és lehetőséget ad arra, hogy a telefonunk segítségével vezéreljük és monitorozzuk az autó multimédiás rendszereit. A Seat büszkélkedhet Európában a legfiatalabb ügyfélkörrel, a vásárlók…
Bővebben
Kamera alapján nem lehet bírságolni

Kamera alapján nem lehet bírságolni

wazer
Legalábbis a mai Kormányinfón ezt mondta  Lázár János.  "A fővárosban lévő kamerák alapján való bírságolásra nem lett volna lehetőségük az érintett önkormányzatoknak".  Most ismét a kerületeknél pattog a labda, hogyan oldják meg ezt a helyzetet.  Ez most nyilván jó hír a szabálytalankodó autósoknak, de vajon a tömegközlekedésben emiatt torlódó buszok, villamosok utasai, vagy a gyalogosok is örülhetnek ennek? Nyilván a sokszor 50.000 túlzás, biztosan számos egyéb módon meg lehet ezt a helyzetet oldani, de vajon hogyan? A Facebook oldalunkon elmondhatjátok. 
Bővebben
Kátyúk Budapesten

Kátyúk Budapesten

Elemzés, Partnerek, wazer
Megnéztük, hogy Budapesten melyek azok az utak, ahol a legtöbb kátyút jelentitek, és próbálunk némi segítséget nyújtani az útfenntartónak, melyek a legsürgetőbb problémák, amit meg kellene oldani.   Helyzet A kátyúkat az útfenntartók igyekeznek folyamatosan megszüntetni, ezek hatékonysága és eredményessége természetszerűleg az arra fordított pénzügyi keretektől függ. Statisztikai adatokat nem találtam a közelmúltra vonatkozóan, de 2012-ben az Állami Számvevőszék egy részletes tanulmányt közölt a közutak helyzetéről, néhány adatot és tényt ebből talán érdemes megemlíteni, még akkor is, ha ezek országos adatok, és nem Budapestre vonatkoznak.     "A több, mint 31 000 km hosszú állami közúthálózat burkolatok állapotának megfelelő szinten tartása évente 2500 km útszakasz felújítását igényelné. Ezzel szemben a 2006-2011. időszakban összességében 3794 km, vagyis éves átlagban 632 km útszakasz felújítása történt meg." Ennek eredménye, hogy a közutaink állapota…
Bővebben
Scroll Up