Hol tartunk most?

Home / Közösség / Hol tartunk most?

20150509_082827Május 9-én egy igen kellemes hangulatú napot töltöttünk el együtt a II. Community Meetup Hungary keretében. A WMCS oszlopos tagjain kívül leglelkesebb térképszerkesztőink is eljöttek, illetve a Waze központjából, Tel Avivból is érkeztek vendégek, Irad (Community Manager) és Erez (Senior Developer).

A nap első részében áttekintést kaptunk arról, hogyan is látnak minket olyan messziről, mit mutatnak a számok! Ugyan óriási meglepetés nem ért minket, hiszen szerény eszközeinkkel mi is látjuk azért, hogy a magyarországi közösség robbanás-szerű növekedésben van, de számos olyan adatot megosztottak velünk, ami megmutatta, hogy pontosan mennyire!

Az elmúlt egy évben Magyarországon az általatok Waze-zel megtett kilométerek száma megnégyszereződött, jelenleg havonta több, mint 36 millió kilométer! De nem csak az autósok számában nőttünk, hanem jelenleg havonta majdnem 400 felhasználó szerkeszti is a térképet!

Hirdetés

Csapjunk bele a lecsóba!

Ezzel a régiónkban kimagaslóak vagyunk, az elmúlt évben megduplázódott a szerkesztések száma is, havonta több, mint 60.000 útszakaszt javítotok a térképen, ami így szinte már tökéletesnek mondható! Ami rendkívül fontos, hogy a szerkesztések nem ám csak Budapest és környékére korlátozódnak, hanem az egész ország csak úgy zöldell a frissen (elmúlt hónapban) szerkesztett utaktól! Köszönjük!

Budapest_2015-05-06_heatmap1 Hungary_2015-05-06_heatmap1

Irad előadása után Erez jött, aki megmutatta nekünk, hogyan is épül fel az a hihetetlen háttér-rendszer, amelyik segít nekünk A-ból B-be a leggyorsabb úton eljutni. Rendkívül örültünk annak, hogy egy fejlesztővel beszélhetünk, hiszen a mindennapi használat során felmerült problémák egy jó részét közvetlenül meg tudtuk vitatni, választ kaptunk sok kérdésre.

A routing rejtelmei

Egy remek ebéd után jött a délutáni szekció, ahol először zsezo foglalta össze, mi minden is történt a magyarországi közösség életében az elmúlt két évben. Azt tudtátok, hogy az első Waze közösség a Waze Magyarország Csoport volt? Méltán lehetünk büszkék erre, hiszen azok az alapelvek, amelyeket annak idején az alapítók lefektettek, vezettek oda, ahol most tartunk: az egyik legérettebb Waze közösség vagyunk, amely minden téren szembe megy a “szokásos trendekkel”. A miénk az egyik legtökéletesebb térkép az egész világon, és ahelyett, hogy a társaság jól megérdemelten hátradőlne, csak az elmúlt évben több, mint 8%-kal növelte a térképen lévő utak számát, amely mindegyike navigálható, és el is van nevezve. Zoli az előadása végén átadta nekem az ország Waze Koordinátora stafétáját, így mostantól én próbálom meg egyengetni a közösség ügyes-bajos dolgait hivatalos kapcsolattartóként a központtal, de természetesen nem egyedül, hanem továbbra is a WMCS kiváló tagjaira támaszkodva.

Remélem, figyeltek!

Ezután én (marcedli) ismertettem azt a szintén világszerte egyedülálló működési modellt, amikor a Waze és annak szerződéses partnerei azon túl, hogy közvetlen kapcsolatban vannak egymással, a helyi közösség közreműködésével dolgoznak azon, hogy a térképen megjelenő jelentések mindig frissek, naprakészek és informatívak legyenek. Természetesen ennek látjátok már ti is az eredményeit, létrejött az együttműködés a BKK-val, illetve a Juventus rádióban is hallhatjátok már a Waze-től érkezett forgalmi információkat.

Ötletbörze

Számomra a legérdekesebb előadás vtibié volt, aki látványosan összefoglalta, hogyan is tudjuk jobbá tenni a police.hu-ról származó, helyenként igen kusza sebességmérési információkat. Remélem, észrevettétek, hogy az utóbbi hónapokban a hungary2 felhasználó által térképre felvitt traffipax jelentések egyre gyakrabban vannak valóban azon a helyen, ahol a rendőrök mérik az autósok sebességét. Ez az önmagát fejlesztő, tanuló rendszer a ti visszajelzéseitek alapján egyre pontosabban meg tudja jósolni, hogy egy hosszú szakaszon ténylegesen hova állnak ki a rend éber őrei. Zárójeles megjegyzés, hogy a meetupon a fejlesztőkkel történt beszélgetések eredményeként sikerült számos hibát is feltárni ebben a rendszerben, így hamarosan még a jelenleginél is jobb lesz ez a szolgáltatás!

Traffipax magic

Kaszast és botika ezek után megmutatta nekünk, hogy hogyan tudjuk még szebbé tenni a térképet, hogyan lehet megvédeni azt azoktól, akik -bár sokszor jóindulattal- kárt tesznek benne. Ez igen fontos kérdés, hiszen egy rosszul sikerült szerkesztés eredményeképp főutak is lezáródhatnak, ami megkeserítheti több ezer autós életét akár naponta. Nem győzzük elégszer hangsúlyozni, hogy minden apró térképszerkesztés hasznos, örülünk neki és köszönjük, de nagyon fontos, hogy aki szerkeszteni kezd, az ismerje is az eszközt, amit használ, és ha hibába fut, akkor megtaláljon minket, hogy segíteni tudjunk.

Photobomb

Gic78 kikapcsolódásképp mutatott néhány vicces Hely-frissítést, amit humoros kedvű wazerek küldtek, de ismertette azt is, mik a leggyakoribb hibák, és hogyan javíthatóak azok anélkül, hogy emiatt törölnénk a helyfrissítési kérelmet.

Szata76 bemutatta az egybegyűlteknek a Waze Béta platformját, mesélt az általa szervezett Waze Café-król is, amikor itt-ott találkozunk azokkal, akik olvassák a fórumot és a facebook falunkat, ahol személyesen is meg tudjuk vitatni mindazt, ami a kedvenc hobbinkkal kapcsolatos.

Béta platform
Hirdetés

Végül ragacs mesélt arról az elképesztő munkáról, amit a két nagy idei államfői látogatás (Merkel és Putyin) jelentett számunkra. Mint arra emlékezhettek, semmi nem úgy zajlott a valóságban, mint ahogyan az előre ki volt adva, így 2-3 szerkesztőnk egész nap az összes médiumot, webkamerát, híradást lesve zárta és nyitotta az utakat, ahol a konvojok elhaladtak, hogy a lehető legkevesebb kellemetlenséget jelentsék ezek az események a Budapesten autózó wazerek számára.

Ha ezt egyszerre élesítjük…

A nap végén fáradtan, de elégedetten ment mindenki haza, mert újra megbizonyosodtunk arról, hogy minden perc kifizetődő, amit a Waze használatával töltünk, mert közösséghez tartozni, a közösségért tenni JÓ.

Waze Hungary Meetup

Share
Scroll Up