Waze Meetup Magyarország 2017

Home / Közösség / Waze Meetup Magyarország 2017

A hétvégén ismét sor került egy Waze találkozóra, most a magyarországi térképszerkesztők gyűltek össze, hogy megvitassák az élet nagy dolgait. A központból Omer és Tamar érkezett hozzánk, hogy megismerkedjenek az újakkal, és hogy elkápráztassanak minket a friss adatokkal, valamint azért, hogy átbeszéljük a problémákat, hiányosságokat.

Hirdetés

A Waze többféle találkozót is szervez a közösség részére, évente van helyi találkozó, regionális találkozó, van külön a béta tesztelők és a Waze felületeit fordítók részére, és kétévente van Global Meetup is, ahova a világ minden tájáról érkeznek az országok képviselői. Szezon van most, nemrég volt a Beta Meetup, most a Local, jövő hétvégén Prágába megyünk a regionális találkozóra, ahol a környező országok szerkesztőivel beszéljük át a legfontosabb Waze dolgokat, és április végén jön a bécsi Localization Meetup a fordítóknak.

Pénteken egy kis barátkozással kezdtünk, elvittük vendégeinket egy “magyaros” vacsorára, majd vázlatosan áttekintettük, mit nyújt a VI. kerület turisták számára péntek éjszaka.


Szombaton aztán kezdetét vette a 8 órás megbeszélés, ahol tematikusan átvettük, hogy mi is történt Magyarországon a Waze kapcsán az elmúlt évben, mik azok a pontok, amin kell és lehet javítani, és mik a terveink a jövőre nézve. Természetesen felmerült több olyan szerkesztési probléma is, amit meg kellett vitatni annak érdekében, hogy a jövőben mindezek egységesen kerüljenek fel a térképre.


Omer elmesélte, hogy hogyan változott a Waze használat Magyarországon tavaly….hát rendesen meglepődtünk! Mint -remélem- tudjátok, Magyarország mindig is az elsők között volt Európában a Waze sok területén, most sem sikerült erre rácáfolni! Tavaly január óta 70%-kal nőtt a Waze használat itthon, ami nem pusztán azt jelenti, hogy ennyivel több felhasználó van, hanem hogy Ti, Wazerek, sokkal többet is használjátok az alkalmazást, mint a korábbiakban. Konkrétan több, mint százmillió kilométert vezettek vele havonta, és a felhasználószám is gyönyörűen alakul, több százezren vagytok már. Tamar mesélt nekünk a térképről, és büszkén továbbítjuk nektek, hogy Magyarország Waze térképe a legjobb egész Európában az összes mutató tekintetében, amit a Waze vizsgál. Ezekbe beletartozik a Connectivity (Kapcsolat), hogy mennyire lehet eljutni tetszőleges A pontból B-be, összehasonlítás a Google Maps-szel (helyesebb az úthálózat), a hibák feltárása és megoldása (amiket ti jelentetek az alkalmazásból Térképhiba néven), egyszóval minden területen kiválóan teljesítettünk!

A BKK, mint Waze Connected Citizens Partner képviseletében az Innostart szakemberei bemutatták nekünk az új Trafmine eszközt, amely a Waze partnereket segíti az adatok gyűjtésében és részletes elemzésében, ehhez a rendszerhez már több, mint 50 partner csatlakozott! Vtibi a Waze jelentéseket mazsolázgatta, gic78 pedig a térképszerkesztő és térképszerkesztés újdonságairól beszélt. Jómagam összefoglaltam, hogy mi minden történt az elmúlt évben a házunk táján, illetve milyen partneri kapcsolatokat sikerült kiépíteni, hiszen azt már minden bizonnyal tudjátok, hogy nem kizárólag a BKK partner, hanem Debrecen, a Magyar Közút és Székesfehérvár városa is!





A találkozó végén a Kérdések-Válaszok keretében egyrészt megegyeztünk néhány alapelvről a szerkesztéseket illetően, másrészt pedig elküldtük a központnak a számunkra legfontosabb problémákat, amelyeket ti is rengetegszer jeleztek felénk. Egyik-másikra már most látszik némi felcsillanó remény, hogy meg fog oldódni!

Legújabb szerkesztési alapelvek:

    • időszakos sebességhatárok – jelen pillanatban csak egy adott sebességhatárt lehet egy útszakaszhoz beállítani, így felmerült a kérdés, hogy mit tegyünk azokkal a helyekkel, ahol mondjuk éjszakai korlátozás van, vagy épp napközben egy iskola környékén. Itt kettős megoldásban állapodtunk meg: ott, ahol éjszakai korlátozás van, ott a nappali értéket állítjuk fixen, hiszen akkor több a wazer az utakon, az iskolák környékén pedig a szigorúbb korlátozást állítjuk be fixen, még akkor is, ha az csak 2-4 órán keresztül érvényes egy nap. Ennek az oka magától értetődő, és végső soron a Waze továbbra is csak egy jelzés, nem az diktálja a szabályokat, hanem a táblák és a közlekedési szabályok.
    • nagy parkolók több bejárattal – a térképszerkesztő jelenleg egy navigációs pontot engedélyez parkolókhoz, ami problémás lehet, ha több bejárat van, és kerülőket eredményezhet. Ezért kísérleti jelleggel egy-két nagyobb parkolónál kipróbáljuk a parkoló megosztását, ahol így pl. az északi parkoló esetén egy északi bejárattal, a déli esetén egy déli bejárattal is tudunk terveztetni. Ez remélhetőleg segít majd a nagy áruházak megközelítésében.
    • földutak – kétféleképp lehet jelölni a szerkesztőben, egyrészt van a 4×4-es susnyás és mezőgazdasági vagy erdei út, ahova nem biztos, hogy jó behajtani személyautóval, ezeket az úttípusok között az Egyéb – navigálható utak között az Off-road / Nincs karbantartva típusnak jelöljük, míg azoknál a városi, falusi utaknál, amelyek nem rendelkeznek szilárd útburkolattal, az Út / Utca típus alatti Földút négyzet kipipálását használjuk. Ez segíteni fog az útvonaltervezésben, hogy véletlenül se vigyen le a térképről a Waze, ha nem akarod.
    • hely-alapú házszámozás – Budapest-specifikus probléma, hogy a Waze nem tudja megfelelően kezelni a házszámozást, ha egy nagy út több kerületen áthalad, vagy két oldala másik kerülethez tartozik, mivel azokat külön városoknak tekinti, és az automatikus algoritmus azt hiszi, hogy minden városhatárnál elölről kezdődik a számozás. Erre találtunk egy áthidaló megoldást, mivel a “Privát helyek”-hez kötött címek felülbírálják ezt a rendszert, és pontos találatot adnak. Ezért a nagy utainkon (pl. Üllői út) megszüntettük a házszámokat, és minden egyes házszámot egy privát helyhez kötötten vittünk fel. Ezek az utak és helyek magas szerkesztői szinten védettek, így átlag felhasználó nem tudja azokat szerkeszteni, és így jól működik a keresés is. Szóval ne lepődjetek meg, ha ilyet láttok a szerkesztőben, nem kell piszkálni, ha a Waze majd megoldja a problémát, visszaállítjuk az ideális állapotot.
Hirdetés

Természetesen a fentiekkel frissítettük a térképszerkesztőknek szóló wikit is.

Legfontosabb problémák a központnak

    • [APP]Megyei autópálya matrica
    • [APP]Nagyobb távolságban figyelmeztessen a veszélyre (pl. baleset, rendőr)
    • [APP]Másik irányból is szóljon, ha rendőr vagy baleset van előttünk
    • [TÉRKÉP]Kerületek és házszámok problémája (ld. fentebb)
    • [TÉRKÉP]Időzített kanyarodás-tiltások hiánya
    • [TÉRKÉP]Parkolók több bejárattal

A nap végén újabb két taggal bővült a WMCS, itt is üdvözöljük vadameredetit és VPLacit, akik már eddig is rengeteget segítettek nektek, hogy a térképünk a legjobb legyen, úgyhogy szerkesztési kérdésekkel bátran lehet őket is zaklatni!

Share
Scroll Up